24 Haziran 2010 Perşembe

Kayserili Kadınlardan Ataköy’de Mantı Dükkânı

Ataköy Alışveriş ve Yaşam Merkezi Yatırımcı Temsilcisi Muzaffer Gülöz, Kayserili kadınların yardım istemeye geldiklerini belirterek, “Bir kerelik yardım yapmak yerine onlara iş modeli geliştirdik. AVM’lerde küçük köşe mağaza konsepti oluşturduk. İlk Ataköy AVM’de yaptıkları mantıları satacaklar” dedi.
Hanımeli Kadın Çevre, Kültür ve İşletme Kooperatifi’nin, Anadolu’da kadın emeğini değerlendirmek, kadınları işgücüne katmak amacıyla Kayseri’nin Sarızeli ilçesinde kurulduğunu belirten Gülöz şunları söyledi:

Kayseri, mutfağıyla özellikle de hamur işleriyle ünlü olduğu için kadınlar en iyi bildikleri iş çevresinde bir araya gelmişler ve üretmeye başlamışlar. Üretimleri arasında Kayseri’nin meşhur kaşık mantısı ve farklı tipte erişteleri yer alıyor. Önceleri 1-2 tat yaratmışlar zaman içerisinde geliştirmişler. Şu anda klasik mantının yanı sıra sade, biberli, sebzeli, ısırgan otlu gibi farklı erişte çeşitlerinin de üretimini ve satışını yapıyorlar. Hanımeli Kooperatifini oluşturan kadınlar önceleri ürettikleri ürünleri yol üzerindeki dinlenme tesislerinde satıyorlardı. Şimdi AVM’lerde satılacak. Ayda 2 bin paket mantı ve erişte satma hedefimiz var.



Çocuklara özel alan



Ataköy AVM’nin 6 kat üzerine toplam 116 mağazadan oluşacağını anlatan Gülöz, “Alışveriş merkezinin yatırım bedeli 110 milyon euro’yu buldu. Çocuk bölümü konusunda çok iddialıyız. 1250 metrekarelik bu bölümün projesi yurtdışında özel olarak çizildi. Bölgede bu büyüklükte çocuk oyun ve eğlence alanı bulunmuyor” dedi.

Gülöz, AVM’nin mimarisi konusunda da şu bilgileri verdi:

Projeyi Gökhan Avcıoğlu ve Dara Kırmızıtoprak yürütüyor. Alışveriş merkezi ferah ve sürekli güneşi görebilecek şekilde inşa edildi. Dış kısmı sanki ikinci katman gibi özel ince çelik bir tülle kaplandı. Üst katlarda geniş teraslar yer alıyor. Bu özellikle sigara yasağı düşünülerek geniş olarak tasarlandı. Bu teraslar deniz manzaralı. Bu nedenle restoran kısımlarını buralarda açmayı planladık.

Perakende sektörünün Ataköy AVM’ye yoğun ilgi gösterdiğini anlatan Gülöz şöyle devam etti:

Hedefimiz yüzde 90 doluluk oranıyla AVM’yi açmak. Burada pek çok iddialı marka, farklı konseptleriyle yer alacak. English Home, evlilik temasıyla ilk mağazasını açacak. US Polo’nun ilk çocuk mağazası burada olacak. Pazar yerinde Hanımeli’nin yanı sıra geleneksel ürünlerin satıldığı özel bölümler yer alacak. Kayseri’den özel pastırma gelecek. Sokak çiçekcisi yine bu alanda yer alacak. Hedefimiz her ay 500 bin kişiyi alışveriş merkezinde ağırlamak.