25 Ağustos 2007 Cumartesi

Düğme bile dikemezken evde çeyiz dükkânı açtı

Alkan, 41 yaşında. Asıl mesleği güzellik uzmanlığı ancak kızlarının doğumuyla işine ara vermek zorunda kaldı. Diş hekimi eşiyle birlikte maddi zorluk yaşamamalarına rağmen, çalışmayınca kendini atıl hissetti. Ekonomik anlamda da kendini kanıtlamak istediğinde, aklına bir fikir geldi. Düğme dikmesini bile bilmiyordu ama bir çeyiz dükkânı açmaya karar verdi. Sermayesi yoktu ama internetten satış yaparak kendine bir yol açacaktı.Dediğini yaptı. Önce İstanbul Büyükşehir Belediyesi'ne bağlı Sanat ve Meslek Edindirme Kursları'na bir yıl boyunca devam etti. Dikiş öğrendi, folyo ve çeşnibülbül yaptı, ahşap boyamanın inceliklerini öğrendi. Daha öğrenciyken deneme amaçlı yaptığı eserler, kursun diğer öğrencileri tarafından satın alınır oldu.İnternet sitesiKursları bitirdikten sonra kızının yardımıyla bir internet sitesi kuran Alkan, birkaç ay önce www.ceyizlerim.com adresinde ürünlerini sergilemeyi başladı. Kısa zamanda Türkiye'nin dört bir yanından gelen siparişlere yetişemez olan Alkan, evinin bir köşesini atölyeye çevirdi, pratik bir dikiş makinesi aldı. Almanya'dan bile sipariş alan Alkan, "Hiçbir zaman işe yaramama fikrinden hoşlanmadım. Hem bir şeyler üretip, hem kendime ve aile bütçesine faydalı olmak istedim. Şimdi istediğim kendime ait bir dükkân açıp işimi büyütmek" diyor.Sabır ve inat"İlgi öyle yoğun ki siparişlerimi karşılayamadığım günler oluyor" diyen Alkan, şöyle devam ediyor:"Düğme dikmesini bile bilmiyordum. Her şey çok hızlı gelişti, sabrım ve inadım sayesinde bunu başardım. Üretilen her ürün satılır. Arkadaşlarıma da söylüyorum, günlere gidip, buluşup, konuşurken, elinizde bir şeyler işleyin. Mutlaka bir alıcısı çıkıyor."

1 yorum:

Unknown dedi ki...

Öncelikle sizleri takdir ediyorum:)
Annemde sizin gibi girişimci bir ev hanımı.Uğraştığınız alanda yeni liklerle işini desteklemek isrtiyor.Online gerçekleştirdiginiz uygulamada nasıl bir yol izlediniz?
yol haritanızı bizlerle paylaşmanızı gönülden rica ediyorum.
Sizlerin başarılarının devamını diliyorum.İyi günler.
:)