25 Ağustos 2007 Cumartesi

'Evden çalışıp, kızımı istediği zaman parka götürüyorum'

Öğrenciliğine hiç ara vermemiş bir eğitim uzmanı 36 yaşındaki Sema Alpaytaç Usman... Londra'da işletme eğitimi aldı, ardından Boğaziçi Üniversitesi Sosyal Antropoloji Bölümü'nden mezun oldu. Halen yüksek lisans tez çalışmalarını tamamlamaya çalışıyor. Evli ve bir kız çocuğu annesi Usman, hayalindeki işi evinde kurdu ve başarısının sırlarını anlattı.Neden bir şirkette iyi bir pozisyonda çalışmak değil de, kendi işinizi, hem de evinizin içinde kurmak daha cazip geldi?Birçok çokuluslu firmalarda çalıştım. Bu arada sürekli, İngiltere'de okuduğum okuldan beni arayıp 'Buraya gelip okumak isteyenler var, aracı olur musun?' diye rica ediyorlardı. Bir, iki derken vaktimin çoğu bu öğrenci görüşmeleriyle geçmeye başladı. İngiltere'den bu işi sürekli yapmam için teklif geldi. Kendi çalışma saatlerimi belirleyebilmek ve sürekli kendimi geliştirebileceğim bir iş yapma isteği kararımda etkili oldu ve kabul ettim. Eğitim danışmanı oldum ve 18 yıldır bilfiil eğitimin içindeyim. İşlerinizi evden yürütmek zor olmuyor mu? İş görüşmelerinizi nerede yapıyorsunuz?Evimiz iki katlı. Alt katta bir çalışma ofisim var. Ayrıca tek başıma yönettiğim bir de web sitem bulunuyor. Zaten artık internet sayesinde her şey çok daha kolay oldu. Pek çok öğrenciye okullarla ilgili tüm bilgileri e-posta yoluyla gönderiyorum. İlerleyen aşamalarda karşılıklı görüşmeler gerekebiliyor.İstanbul dışından başvuran öğrencilerim de oluyor tabii, onlarla da telefonda gerekli bilgi alışverişini yapıyoruz. Bu işin güzel yanı, çalışırken kızım "anne parka gidelim" deyince, gidiyoruz. Ya da gece yarısı oturup, gereken yazışmaları yapabiliyorum.Gereken altyapıyı kurmak zor oldu mu?Bence bu işi iyi yapabilmek için sadece eğitimini yurtdışında yapmış olmak yeterli değil. Gerek yurtdışındaki, gerekse Türkiye'deki eğitim sistem ve süreçlerini sürekli takip etmek şart. Bu yıl üniversite sınavına bile girdim ki seneye yeni sistemle karşılaştırma şansım olabilsin diye. İşin temeli öğrenci için en uygun olanı belirleyebilmek, bu da ancak öğrenciyi anlarsanız mümkün olabiliyor.Kendi işinizi kurmanın önemi ve size getirileri nedir?Kişisel tatmin çok önemli bence. Bir şeyleri severek yapmak, başarmak insanı mutlu ediyor. Her işte olduğu gibi benim işimde de karşılıklı güven çok önemli. Güvenilir bir kişi olmaktan daha prestijli ne olabilir? Az sermayeyle kendi işini kurmak isteyen kadınlara ilk öneriniz ne olur?Cesaret ve sabır! Ama hepsinden önemlisi sevdikleri işi yapmaları. İnsan ancak sevdiği işi yaparsa huzurlu ve başarılı olabiliyor. Ben ailemden çok destek gördüm. Eşim de işimi ne kadar sevdiğimi bildiği için bana hep yardımcı oldu. Her işte olduğu gibi bu işte de kriz dönemleri oluyor, mühim olan pes etmemek.Siz ne tür engellerle karşılaştınız işinizi kurarken? Ya da çevrenizdeki evden çalışan kadınlar bu süreçte nelerden yakınır?Fikirlerinin saygı görmediğinden yakınıyorlar. Bence bunun bir sebebi de fikirlerini sunuş şekilleri. Eğer bir iş kurmak istiyorlarsa o işi en ince ayrıntısına kadar araştırmalı, konuya hâkim olmalılar. Ve tabii bir de bilgisayar bilgisi şart.

Hiç yorum yok: