16 Eylül 2010 Perşembe

Evden çağrı cevaplayan emeklilerin geliri maaşlarını geçiyor

Dilek Hayırlı’nın haberi
İngilizce veya teknik bilgisi olanlar ise 2 bin TL’ye kadar ücret alabiliyor. Günde 150-170 arası telefona cevap veren çağrı merkezi çalışanlarından biri de Deniz Aydoğan. İşini çok sevdiğini belirten Aydoğan, bunda müşteriyle gerçekleştirdikleri ilginç konuşmaların payının büyük olduğunu söylüyor. Avustralya’dan arayan müşteriyle yaşadığı bir anısını şöyle anlatıyor: “Ben konuşurken ezan okunmaya başladı. Müşteri ‘Lütfen susar mısınız?’ deyince bir saygısızlık mı yaptım diye düşündüm. ‘Sadece ezan sesini duymak istiyorum, uzun yıllardır hasretim’ dedi. İnanılmaz duygulandım.”
Emeklilere, öğrencilere ve ev hanımlarına iş imkanı sağlayan ‘Evden Çağrı Merkezi’ hizmetini 2 yıllık geçmişe sahip Callpex firması sunuyor. Projenin 5 aydır pilot bölge seçilen İstanbul’da yürütüldüğünü belirten Callpex Genel Müdürü Oğuz Taşkent, 2010 yılı sonuna kadar 40 olan çalışan sayısını 200′e çıkaracaklarını söylüyor. Sistemi çok kısa süre içinde Anadolu’ya taşıyacaklarını anlatan Taşkent, çağrı merkezinde çalışmak isteyenlerde aranan özellikleri şöyle sıralıyor: “Temel iletişim becerileri kuvvetli, strese karşı dayanıklı, temel eğitime sahip, bunun yanında da özellikle konuşmasıyla karşısındaki kişide güven uyandıran ve müşteriyi ikna edebilme kabiliyetine sahip olmak.”
Erden-Fatoş Yıldırım çifti, 1 yıl önce emekli olmuş. Bir süre emekliliğin tadını çıkaran çift sonra işsizlikten sıkılmaya başlamış. Pek çok firmaya iş başvurusunda bulunan 45 yaşındaki Erden Bey, yaşı nedeniyle kabul edilmemiş. 5 ay önce bir arkadaşları vesilesiyle haberdar oldukları ‘evden çağrı merkezi’ ilanları imdatlarına koşmuş. Şimdi kendi belirledikleri saatlerde evden telefonlara cevap veriyorlar. Evlerinin bir odasını çalışma ofisine çevirdiklerini anlatan Erden Bey, akşam 8-2 mesaisinde çalıştıklarını dile getiriyor. 15 yaşında bir kız çocukları olan Yıldırım çifti, “Dışarıda çalıştığımız zamanlar bakıcısı olsa da aklımız kızımızda kalıyordu. Şimdi onun her şeyiyle ilgilenebiliyoruz.” diye konuşuyor. Fatoş Hanım ise evden çalışmanın kolaylıklarını şöyle anlatıyor: “Bu iş sayesinde trafik çilesi çekmiyorum. Yol masraflarından kurtulmuş oldum.” Emekli maaşı ile geçinmenin zorluğuna da değinen Yıldırım çifti, aylık gelirlerinin kişi başı 750-850 arasında değiştiğini belirterek, “Emekli maaşından fazla para kazanıyoruz.” diyor.
32 yaşındaki Deniz Aydoğan 12 yıllık evli. Daha önceleri büyük bir şirkette santral görevlisi olarak çalışan Aydoğan, çocuğu olduktan sonra işini bırakmak zorunda kalmış. Oğlu büyüdükten sonra kısa süreli işlerde çalışan Deniz Hanım, çok yorulduğunu ve çocuğuna zaman ayıramadığını anlatıyor. 5 ay önce Callpex’e başvuran Aydoğan, part-time çalışıyor. Okul zamanı oğluna vakit ayırmak için gündüz saatlerinde çalışmayı tercih ettiğini dile getiren Deniz Hanım, yazın ise gece mesaisinde çalışıyor. Günde 150-170 arası telefona baktığını anlatan Aydoğan’ın başından kimi zaman komik olaylar da geçiyormuş. Aydoğan, bunlardan birini şöyle anlatıyor: “Sigara bıraktıran bitkisel ürünlerden almak için bir aşiret ağası aradı. Onu kandıramayacağımı, sigarayı bırakamazsa benden şikayetçi olacağını söyledi. 2 ay sonra arayıp çok teşekkür etti, sigarayı bıraktığını anlattı. Şimdi bana torunum diye hitap ediyor.” Deniz Hanım’ın en büyük destekçisi oğlu ve eşi. 10 yaşındaki oğlu Doğukan, çok konuşmaktan ağzı kuruyan annesine çay ve su getiriyormuş. Eve gelen misafirler sesli konuştuğunda ise “Annem çağrıda, sessiz olun” diye uyarıyormuş.

Sizde çağrı merkezi işi ile ilgileniyorsanız. Bu firmalardan biri olan Callpex'e başvurmak için tıklayınız.
Zaman Gazetesi

3 yorum:

Mukaddes dedi ki...

Merhaba İyi Günler ben bu uygulamaya katılmak istiyorum ,nereden başvurabilirim , ayrıntılı bilgi verirseniz sevinirim iyi günler

Mukaddes dedi ki...

Merhaba İyi Günler ben bu uygulamaya katılmak istiyorum ,nereden başvurabilirim , ayrıntılı bilgi verirseniz sevinirim iyi günler

Unknown dedi ki...

Callpex in sitesine girin forum doldurun.